Portfolio on Aartfinder

Sunday, March 24, 2013

"Campbell's Soup Cans", or Can of Condensed Milk .


45 years ago in 1968, the father of Pop Art, Andy Warhol (Andrew Vargola), continued to creation of "portraits" of Campbell's Soup Cans.
Six years earlier  in New York in the Stable Gallery  was exhibited art-works of this artist depicting cans of tomato soup Campbell. The event was scandalous.
 But this event was a landmark in the history of art of the 20th century. And gained worldwide fame soup called an icon of pop art.
Formally we were not followers of pop art, but still we - the children of pop culture, a culture of mass consumption. We are far from Campbell tomato soup, which we have not seen or tasted. But we have our favorite foods in tin cans. For example, condensed milk.
This product, known since the time of the Soviet Union and remains popular today. Brand retains its appearance, though changed by the manufacturer, recipes and taste. Popular culture consumption captures food. She also absorbs and people. The current policy - is an integral part of modern mass culture. Whether they like it or not ...


This is my view of the pop-art. My new artwork.

Semenyuk Evgeny. Can of condensed milk "Batka's Milk". 2013. Painting. Acrylic on paper. 45х30
Семенюк Евгений. Батькина сгущенка с сахаром. 2013. Живопись. Бумага. Акрил. 45x30


Мой взгляд на Поп-Арт
Батькина сгущенка с сахаром. 

45 лет назад в 1968 году отец поп-арта, Энди Уорхол (Андрей Варгола), продолжил создание «портретов» баночек супа Кемпбелл.  Шестью годами ранее художник выставил в Нью-Йорке в Stable Gallery изображения банок томатного супа Кемпбелл. Случился скандал. Но это событие стало знаковым для истории изобразительного искусства 20-го века. А получивший всемирную известность суп назвали иконой поп-арта.

Формально мы не приверженцы поп-арта, но все-таки мы - дети поп-культуры, культуры массового потребления. Нам далек томатный суп Кэмпбелл, который мы не видели и не пробовали. Зато у нас есть свои столь же любимые продукты. Например, сгущенка.
Этот продукт, известный с советских времен  остается популярным и сегодня. Брэнд старается сохранить свой внешний вид, хотя меняется производитель, рецептура и даже вкус. Массовая культура потребления захватывает продукты питания. Так же она поглощает и людей. Нынешние политики - уже неотъемлемая часть современного масскульта. Хотят они того, или нет… 




No comments:

Post a Comment